Ontdek

Het Bijzondere van
Jumbo Bas Bobelijk

Jumbo Bas Bobeldijk

| 2025

het project

De uitdaging

Elke klant kiest uit misschien wel 3, 5 of soms 10 lokale supermarkten om de boodschappen te doen. Door onderscheidend te zijn, kun je als supermarktondernemer de keuze in jouw voordeel laten vallen. Dingen anders doen, om zo meer klanten aan te trekken.

Jumbo Bas Bobeldijk is koploper in innovatie, zo ook in bijzonder assortiment. Maar hoe vertaal je een assortiment dat al bijzonder is naar een beleving die klanten niet alleen verrast, maar hen ook laat begrijpen waarom Jumbo Bas Bobeldijk anders is dan de rest? We losten deze uitdaging op met het creëren van een verhaal rondom “het bijzondere”, zodat klanten zich verbonden voelen en bewust kiezen voor deze winkel.

Het resultaat

Door het bijzondere assortiment centraal te zetten en dit te vertalen naar een consistente winkelbeleving, werd het onderscheidende aanbod van Jumbo Bas Bobeldijk tastbaar voor de consument. Verschillende merken kregen in de winkel meer ‘smoel’, en behoren samen tot één verhaal.

En dat blijft hangen. Klanten gaan de winkel niet langer ervaren als ‘een van de vele supermarkten’, maar als een plek waar verrassende keuzes en bijzondere producten de standaard zijn.

TG-stempel