Amai, Smullen van Dichtbij!

Jumbo Rijkevorsel

| 2024

het project

de uitdaging

Na de opening van hun eerste winkel, breidde Martijn en Jason Vis in 2023 hun bedrijf uit met een tweede Jumbo. Het ging deze keer om een bestaand Jumbo-filiaal, wat nu in ondernemershanden viel.

Dat brengt uitdagingen met zich mee, want hoe laat je de klant merken dat er andere wind gaat waaien? Dat de zaak is overgenomen door ondernemers die op lokaal niveau dicht op de bal zitten? Ondernemer die luisteren en handelen op basis van wat zij in hun winkel en in de omgeving zien gebeuren?

“Onze klanten houden van goed en vers eten uit de buurt”. En dus werd een uitgebreid lokaal assortiment een speerpunt in het onderscheidend vermogen van Jumbo Rijkevorsel. Maar dan komt de échte uitdaging: hoe ga je dat assortiment laden, zodat het bij de klant blijft hangen? Waarom kiezen hun klanten voor deze producten, en welk gevoel krijgen ze daarbij?

het resultaat

‘Fier op vers van hier’, dat blijkt het gevoel te zijn. Het gevoel hebben ergens bij te horen. Een bruisende streek waar ondernomen wordt, en waar vakmannen en -vrouwen ambachtelijke producten produceren. Een gevoel van betrokkenheid en saamhorigheid.

Kortom: geen losse producten, maar een lokaal label. Een merknaam waar klanten voor terugkomen. Lekkernijen voor iedere dag van de week. Het plan: om de bestaande noemer “Amai, Smullen van Dichtbij!” verder in te vullen met luxe signing in de winkel. Te beginnen met een fotoshoot, want die gerechten moeten er piekfijn uit zien!

Met fierheid en lokale betrokkenheid als kapstok hebben we verschillende opvallende POS-materialen ontwikkeld. Klanten herkennen lokale producten in de hele winkel, en de échte liefhebbers kunnen zelfs sparen voor korting op hun favoriete lekkernijen uit de streek met de streekspaarkaart. ‘Proef de streek’ krijgt zo een compleet nieuwe betekenis, en Jumbo Rijkevorsel wordt een compleet nieuwe beleving.

TG-stempel